Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.02.2010 23:27 - Живот и работа на Канарските острови
Автор: rockbul Категория: Лични дневници   
Прочетен: 47540 Коментари: 27 Гласове:
2

Последна промяна: 26.02.2011 11:32


Живот и работа на Канарските острови


Понеже получавам непрекъснати писма и запитвания за това как да се дойде тук на островите и да се започне работа от Българи ще се опитам да бъда полезен с този пост, като не претендирам за изчерпателност.

Преди да предприемете пътуването трябва да сте наясно с някои положения. Канарите са Испанска губерния и основният език тук е Испански. Може да имате професорска или друга академична титла без Испански не можете да започнете работа дори и като камериерка.

 На Канарите има търсени професии, като музиканти, вариететни артисти, компютърни специалисти, лекари и медицински персонал, залесяване и градинарски специалисти. Има и обслужващи професии - сервитьори, камериери,охрана на хотели,чистачи, миячи и всякакви професии свързани с хотелиерството и туристическият бранш. На Канарските острови не може да се работи на черно ! Трябва да си резидент  с реално място за живеене и регистрация в полицията. Без резиденция никой няма да ти даде работа !
До тук може да се дойде или със самолет или с ферибот от Испания.
Наемите за Къщите не са хич ниски според стандартите за България/ 400-700 евро/.
Цените по магазините са същите като в България, но в Евро.Работодателите са коректни. Има много местни, които са без работа и обикалят непрекъснато по хотелите. Те имат по- добър шанс да намерят работа от вас при всички случаи освен ако не сте някакъв от търсените специалисти. Местните не са от специалистите и се задоволяват цял жвот да работят като камериерки или сервитьори.

Средните заплати са между 1000 и 1300 € за нормални работници. При специалистите плащанията са съвсем други във възходяща посока.
Жилищата са доста скъпи за закупуване .
Ами това е в общи линии. Дано да съм бил изчерпателен и да съм ви помогнал с избора дали да работите и живеете тук. Аз мисля, че всички тези условия трябва да се изпълняват в цяла обединена Европа и не казвам нещо кой знае колко ново. Това са заложени неща и правовите държави ги спазват.

За момента има наченки, че излизаме от кризата, но не бих посъветвал още никои от вас да тръгне с главата напред. Има вариант да дойдете за двайсетина дена да си вземете кола рента кар/ 25-30 €  на ден/ и да пообиколите за да разберете дали ще можете да се устроите тук и дали ще си намерите работа. След като имате поглед върху нещата тогава предприемайте по- смели действия.

Желая успех на смелчаците и дано Бог е с вас !




Тагове:   острови,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ilony - наистина ли няма начин да си намеря ...
19.06.2010 18:51
наистина ли няма начин да си намеря работа в туризма или като учител по английски на Тенерифе - с английска филология съм
цитирай
2. анонимен - работа
27.10.2010 17:35
Ние със съпруга ми сме от месец тук и повярваите не можем да си намерим работа......учим испански сами и се мъчим да намерим някъква работа...но не успяваме. Ако някой знае някъква работа каквато и да е миля да ни пише на пощата : djkilowata@abv.bg
цитирай
3. rockbul - анонимен и съпругата му ?
29.10.2010 10:41
Горе съм се опитал да дам съвет ама някой трябва да го е прочел? За един месец не могат да ви излязат документите за резиденция с което наемането ви на работа става невъзможно ! Другата основна причина е испанският език...без него и чистач на кенеф не се става . Тъй, че първо тези неща трябва да станат и след това шансовете за работа се увеличават. / за всички, които искат да си общуваме поне си пишете имената. Как да отговарям на анонимни?/
цитирай
4. анонимен - Работа на Тенерифе
04.12.2010 21:02
Здравейте казвам се Красимир може ли да се намери работа като масажист на Тенерифе или пък барман и вярно ли е че там през зимата има повече туристи от колкото през лятото и това че ще отседна при познат помага ли за получаване на резиденция? благодаря предварително за отговора ви а ако някой иска да сподели впечатления от там моля да ми пише на: kr.dimitrov@abv.bg
цитирай
5. анонимен - Здравей Rockbull, Би ли уточнил ...
05.12.2010 15:32
Здравей Rockbull,

Би ли уточнил след какъв и за какъв период се издават докумените за резиденция?
Съществува ли начин работодателя да ни назначи до издаването им ?

Предварително благодаря !

цитирай
6. анонимен - работа на канарите
19.02.2011 23:23
Здравейте, казвам се Димитър Паев. Скулптор съм, а средното ми образование беще Парково строителство и озеленяване. Двете се съчетават добре при проектиране и оформяне на екстериор - дворове и градини. Възможно ли е там да се сдобия с един навес където да си дялкам скулптури и орнаменти - фигури, колони, капители, шадравани и т. н. Скъпо ли ще е да си купя някакъв малък терен за това - около 100 кв. м. за да си направя въпросният навес някъде в покрайнините на някое градче на място, което не е апетитно/за да е по - евтино, защото се вдига шум и малко прах, и възможно ли е това. Споменавате за залесител -търсена професия, вероятно за масово залесяване на голи площи, но това е малко по -различно от озеленител. С това Парково строителство и озеленяване мога ли бързо да си намеря работа ? Мога още художествено бронзолеене, дърворезба, лютиерство - китари, мандолини, цигулки и т. н. С жена ми и тя е художник, възможно ли е да правим портрети на туристи ? Ако благоволите, пищете ми за тези неща. Имейлът ми е dimitarpaev@abv.bg Ако се получи с навесът, т. е. собствен бизнес се плащат, казвате 250 евро осигуровки. Ако се получава заплата работодателят от тези 1000 - 1300 евро ли я отдържа, или те са чиста пара ? Ще се радвам да получа отговора ви.
цитирай
7. анонимен - отговор
23.02.2011 23:50
Вивдам, че сте приели писмото ми, но все пак ви моля за кратък отговор. Все пак е голям разход човек да идва и да проверява на място.
цитирай
8. rockbul - до Димитър Паев
26.02.2011 11:41
Г-н Паев, няма да можете да си намерите бързо работа. В момента наши близки живеят в къщи вече 3 месеца и не могат да си намерят работа. Рисуването на портрети, както и всякакъв бизнес на открито е забранен. Няма сергии и т.н както в Слънчев Бряг. За да си купите земя и жилище на Канарските острови трябва да сте доста заможен човек, но тогава няма да търсите работа освен ако не се забавлявате, ама по-долу пишете, че ще ви е голям разход разходката до островите. БЕЗ ИСПАНСКИ НЕ СЕ ПОЛУЧАВА РАБОТА ! Може би по другите острови нещата са по-различни/едва ли/ ?
цитирай
9. анонимен - здравей Pockbul искам да попитам
06.03.2011 19:48
може ли да си подам документите за резидент на острова и да изчакам в България докато излязат, винаги ли един месец се чака? Благодаря
цитирай
10. rockbul - От известно време може би заради ...
06.03.2011 22:40
От известно време може би заради приближаващото време България да влезе в Шенгенското пространство резиденции се издават сравнително бързо. В полицията има надпис " Тук се говори на Испански, ако не знаете си водете преводач " ! Още веднъж ви казвам, че работа се намира мнооого трудно и за мен самият е изненада този факт имайки предвид огромният туристически поток. Ако имате нещо вързано и уредено тръгвайте иначе рискувате да гладувате и да се завърнете безславно в БГ.
цитирай
11. анонимен - За компютърни специалисти....
01.09.2011 19:30
Нямам диплома за това но имам изкарана Cisco acаdemy , мога да поддържам не големи мрежи (20-30 компютъра примерно) и съответно и софтуерни проблеми по компютрите и евентуално диагностика на хардуерни повреди. Дали бих могъл да намеря работа? Иначе в момента работя в рекламната сфера, надписи от фолио, предпечат, дизайн.... познавам отлично Corel Draw, прилично Adobe Photoshop и слабо Illustrator, също мога да извършвам и монтаж на рекламни надписи от фолио и цялостно фолиране. Дали се търсят такива хора?
цитирай
12. анонимен - Винаги има надежда
26.09.2011 13:38
Здравейте,написаното по/нагоре е много точно и изчерпателно.казвам го от 11 годишен опит тук на Тенерифе.БЕЗ ИСПАНСКИ НЕ СТАВА.Който знае едно начално ниво на езика да заповяда.Помагал съм не на един и двама.alexast@mail.bg
цитирай
13. анонимен - yyyy стига с тоя испански и без т`ва го мразя
02.12.2011 16:35
аз пък отивам да се е.а там,говоря 5 езика и хич не ме е.е че не знам испански пак ще си изкарам весело!
цитирай
14. анонимен - Aleto0o
03.12.2011 10:17
Moqt tatko e muzikant i go vikat da sviri na kanarskite ostrovi v ispaniq. Tova zna4i li 4e i bez ispanski ezik moje da raboti ?
цитирай
15. анонимен - Доволен
27.12.2011 23:10
Здравейте от 1 година живея на Тенерифе и съм много доволен от условията и възможностите които предлага острова.Препоръчвам фирмата която ми оправи документите на мен.Страхотни хора много любезни и големи професионалисти.Ако някой се интересува ето координатите им.
alexastconsulting@gmail.com
www.tenerife-bg.com
цитирай
16. ilony - живот и работа на канарските
18.02.2012 19:36
вместо на Канарските през лятото се озовах в Мадрид - БЛАГОДАРЯ ТИ ROCKBUL - помогнаха ми и английските постинги - наех квартира през юли определиха ми дата за документ през декември но после успях да се вредя през август английският и българката на която разчитах не ми помогнаха кой знае колко повече ми помогнаха две боливианки и малкото испански който бързо схващах.както и бюрото по труда но искам на Канарските това лято със семейството ми тъкмо взеха дь ми предлагат работа и се върнах заради децата си и да учим испански
цитирай
17. mimi1124 - Здравейте, от 2 години живеем в И...
23.02.2012 00:29
Здравейте, от 2 години живеем в Испания цялото семейство.Искаме да се преместим на Тенерифе, съпругът ми е заварчик, поставя фаянс и теракот,завършил е корабен техникум.Има ли някакъв шанс за работа.Намира ли се или и там кризата е като навсякъде.Аз съм работила доста години сервитьор тук в Испания също.
цитирай
18. анонимен - Добър ден.
18.03.2012 10:01
A priqtelu da te pitam ti tam li jivee6 o6te?
цитирай
19. анонимен - До rockbul
30.05.2012 14:04
Здравейте, rockbul !
Аз съм Райна и се интересувам от работа на Канарските острови.
Ще бъдете ли така добър, да ми изпратите е-mail адрес, на който
да изпратя въпросите, които ме интересуват. Благодаря!
hristova_reni2011@abv.bg
цитирай
20. анонимен - При положение че владея испанския ...
18.08.2012 01:11
При положение че владея испанския на сравнително добро ниво лесно ли бих си намерила работа като вариететен артист там и какво би било заплащането грубо? И изобщо младежи на по 19, 20 години биха ли могли да се реализират на островите и по точно в тази област на артист? Благодаря предварително!
цитирай
21. rockbul - няма как да отговарям на анонимни. ...
25.08.2012 03:07
няма как да отговарям на анонимни. Съжалявам.
цитирай
22. rockbul - rockbul@abv. bg този адрес го по...
25.08.2012 03:08
rockbul@abv.bg този адрес го посещавам от време на време.
цитирай
23. desi72 - Имам питане има ли английско учи...
09.06.2013 20:14
Имам питане има ли английско училище за 14г.-8клас и 8г.-2клас
Някой работили като медицински специалист и какво е заплащането и търсенето в момента ?
Колко е наема на жилище с две спални и дневен тракт като сума и какво влиза в този наем
И Ви моля за подробности в момента на живота и къде е най-добре да изберем да живеем /семейство с две деца /
Също как се започва самостоятелен бизнес
цитирай
24. rockbul - Не е подходящ моментът за идване на Канарите ! 13. 06. 2013 година
13.06.2013 22:28
Както знаете Испания е в криза, а Канарите са част от тази държава. Работа много трудно се намира...да не кажа, че не се и намира. Властите затегнаха положението и без трудов договор не ви дават резиденция и не можете да работите и живеете в Испания. Самите испанци емигрират в Германия, Франция или Америка. За момента си е голяма авантюра идването на островите. Ако имате 5- 6 000 € за харчилък може да опитате да се заселите на Канарите и в този период да търсите работа. Дано успеете и Бог да ви е на помощ. Аз за момента не бих рискувал.
цитирай
25. rockbul - към desi72
13.06.2013 22:44
Английски се учи задължително във всички училища. Освен това във всеки институт / от 7 до 10 клас/ има специализирани паралелки само на английски. Има и специализирани колежи по английски струват по около 4 500 € на година. Наемите зависи от мястото се движат между 350 и 600 €. Зависи какво наемаш разбира се. Има наеми и по 5 000 € на месец. Самостоятелен бизнес се започва с достатъчен начален капитал, знаене на испански и професионализъм разбира се. Както в целият свят.
цитирай
26. mariavg - документи
16.12.2014 18:03
Здравейте! Имам малко странен въпрос и ще съм благодарeн ако някой има информация и сподели :). Така.. живял съм в Испания от 2002 до 2011г. като имах резиденция за постоянно пребиваване с право на работа, след промените обаче трябваше при изтичането й да се замени със сегашните зелени листове (разрешителни за пребиваване), на който няма срок на изтичане! Точно след като си го извадих обаче се прибрах в България и оттогава не съм си ходил в Испания. Въпросът ми е ако сега се завърна, този документ дали ще се признава като даващ ми право на постоянен престой и право на работа, въпреки че съм отсъствала толкова време. Благодаря предварително!
цитирай
27. rockbul - След като имате постоянен "...
18.02.2015 18:08
След като имате постоянен "NIE" номер няма проблем и след 20 години да дойдете в Испания. Валиден е.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rockbul
Категория: Забавление
Прочетен: 1028530
Постинги: 249
Коментари: 563
Гласове: 1362
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031