Прочетен: 455 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.07.2016 08:16
Митрополит Йеремия напомни, че делегацията на Еладската Църква на събора е нарушила своето обещание да отстоява единогласно приетата позиция от Св. Синод и предложената поправка „християнски изповедания и общини“.
„Най страшното – по мнението на митрополита – се заключава в това, че наричайки инославните Църква, те придадоха на това наименование тежест, като представиха нещата сякаш тази позиция има историческо обоснование... Какво значи „историческо наименование“? Кога и къде Светите Отци са наричали ересите и разколите „Църкви“? Никъде и никога?“
Владиката нарече най-печален факта на подписването на това „погрешно от догматическа и еклизиологическа гледна точка предложение“.
Митрополит Йеремия благодари на Навпактския митрополит Йеротей и другите архиереи, които отказаха да подпишат текста „Отношенията на Православната Църква с останалия християнски свят“. Той сравни тяхната позиция с поведението на св. Марк Ефески – единственият, отказал да подпише унията с папистите на Фераро-Флорентинския събор.
Митрополит Йеремия заяви, че като епископ се присъединява към тези, които са се отказали да подпишат „погрешния от догматическа гледна точка“ документ.
„Ние, Гортинската и Мегалуполската епархия, поддържаме тези епископи, тъй като не признаваме ересите и разколите за „църкви“.
източник: aktines.blogspot.ru
СЕРИОЗЕН НАТИСК И ОСКЪРБИТЕЛНО ОТНОШЕНИЕ...
ПОСЛЕДНИЯТКРИТЕРИЙ ЗА ИСТИНА НА СЪБОРА БЕШЕ
ЙОАН (ЗИЗИУЛАС).
На известният портал за църковни новини Romfea е публикувано заявлението на Навпактския митрополит Йеротей (Влахос), осветляващо събитията, случили се в хода на събора на Крит.
Владика Йеротей потвърждава, че „по богословски мотиви“ не е подписал текстът „Отношенията на Православната Църква с останалия християнски свят“, а документът „Мисията на Православната Църква в съвременния свят“ и „Тайнството брак и препятствията за него“ са подписани от него с уговорки.
Митрополитът съобщава, че според него на Критския събор са били фактически отхвърлени всички поправки, предложени от делегацията на Еладската Православна Църква.
Документът „Отношенията на Православната Църква с останалия християнски свят“ от самото начало е предизвиквал безпокойство у митрополит Йеротей, но той до края се е надявал, че той ще бъде коригиран благодарение на поправките на Еладската и другите Поместни Църкви.
Но на събора последният критерий за истина се е оказал Пергамският митрополит Йоан Зизиулас: „Той отхвърляше поправките, изменяше ги или ги приемаше“.
В резултат, по мнението на владика Йеротей „се получи незрял текст“, в който до самия последен момент (дори на етап превод на руски, френски и английски език) се внасяха изменения.
Владиката смята, че текстът „Отношенията на Православната Църква с останалия християнски свят“ изцяло е трябвало да бъде снет от обсъждане. Сам той не е подписал този документ, тъй като той противоречи на учението на Отците на Църквата.
Митрополит Йеротей съобщи също за това, че на събора е била отхвърлена поправката на Еладската Църква в документа „Отношенията на Православната Църква с останалия християнски свят“, която в шестия параграф е предлагала „християнски църкви и конфесии“ да се замени на „християнски конфесии и общини“.
В петък, когато се е обсъждал документът „Отношенията на Православната Църква с останалия християнски свят“, дискусията е влязла в задънена улица. Румънската църква е оттеглила своята поправка „конфесии и инославни общини“ към шестия параграф , като е останало да се избира между вариантите „инославни Църкви“ на Кипърската Църква и „християнски конфесии и общини“ на Еладската Църква.
През деня на извънредно съвещание делегацията на Еладската Църква е приела решение до край да устоява позицията на Свещения Синод на Еладската Църква и да предложи редица алтернативни варианти: „Православната Църква знае за съществуването на инославни“ или „други християни“ или „неправославни християни“.
Тъй като всички тези варианти са били отхвърлени, Константинополският патриарх на вечерно заседание публично е предложил да се проведе среща между Пергамският митрополит Йоан (Зизиулас) и Навпактския митрополит Йеротей (Влахос), за да се изработи решение.
Пергамският митрополит е посрещнал инициативата хладно, а владика Йеротей е заявил, „че това не е личен проблем, а въпрос на цялата делегация на Еладската Църква“.
Тогава Вселенският патриарх е казал на Атинския архиепископ, че обезателно трябва да се стигне до някакво решение.
Събота сутринта е било проведено съвещание на делегацията на Еладската Църква, на което е било прието решението да се предложи вариантът „Православната Църква признава историческото название на други, не намиращи се в общение с нея инославни християнски църкви и конфесии“.
След което митрополит Йеротей е заявил, че няма да подпише текст с такава формулировка.
Митрополит Йеротей съобщава също, че на събора е имало рязка критика към свещеноначалието на Еладската Църква за неговата последователна позиция. Вероятно този психологически натиск е допринесъл да се стигне и до окончателния вариант за поправка, която е била утвърдена. „Лично аз се натъкнах на сериозен натиск и оскърбително отношение от страна на йерарсите. По моя информация, на натиск са били подложени и други членове на Еладскатлиа Църква“ – съобщава митрополит Йеротей.
събор на вълци с овчици ... вълци преоблечени в овчи кожи .... Е вече съмнява ли се някой че това си беше Вълчи събор или по скоро вълчо сборилище...
2. християнски автори - аутсайдери
3. посрещане на изгрева на брега на морето
4. православието
5. православие
6. пловдивска митрополия
7. Православни електронни книги в четири формата
8. старецът Паисий
9. аудиобиблия
10. за нашите покойници
11. православни книги за теглене
12. клипове за брака, похотта и въпроси за брака
13. клипове - подвигът на брака. какво е прелюбодеяние
14. клипове - когато мъж и жена се влюбят Бог им дава кредит
15. Православен молитвослов
16. православен свят
17. милостив
18. покаяние
19. Възкресение Христово - страничка от Света Гора
20. Подготовка за пълна, чистосърдечна изповед
21. православни будители