Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.07.2016 20:54 - ОТВОРЕНО ПИСМО ДО ПРОФ. КАЛИН ЯНАКИЕВ, ЗА ТОВА ДАЛИ РИМОКАТОЛИЦИТЕ СА ЕРЕТИЦИ (И ДРУГИ ПРОФЕСОРСКИ НЕДОУМЕНИЯ)
Автор: elianna Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1011 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 23.07.2016 20:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image

Реших да напиша този текст главно заради онези, които искрено търсят Единия Бог и силно обичат Едната Истина. И дано все още има такива, защото светът съществува главно заради тях.  

Конкретният повод за горното заглавие е статията „Кратки канонически пояснения" на проф. Калин Янакиев, поместена в портал „Култура", в която за пореден път Православието е атакувано и пряко, и чрез непочтени опити за дискредитация на онези, които го защитават.

Но за тази скръбна липса на почтеност ще говоря накрая, а сега направо ще премина към разглеждане на по-важните въпроси на вярата.

http://www.bg-patriarshia.bg/reflections.php?id=593

---

И съвсем накрая, ще пиша и по един сравнително личен въпрос. Но доколкото опитите за злепоставяне на личността ми имат за цел и дискредитация на учението, което защитавам, то аз ще опровергая някои неверни и обидни твърдения, на които Вие, проф. Янакиев, преднамерено давате гласност и по този начин ставате съучастник в едно неморално деяние.

И така, в горепосочената статия „Кратки канонически пояснения", още при първото споменаване на името ми, Вие веднага добавяте: „за когото твърдят, че е бил изгонен от Атон". Кой точно го твърди? Форумните анонимници ли? Те ли са Вашият висок критерий за истина?

За Ваше сведение, аз не само не съм изгонен от Атон или откъдето и да е, но и все още съм член на Зографския манастирски събор. Самото ми идване в България стана доброволно, и по напълно каноничен начин, за което говори писмо 107/29.9.2014 г., изпратено и до Негово Светейшество патр. Неофит, в което пише, че надлежно, с решение на манастирския събор (прот. 6/12.9.2014 г.), аз, брат на Зографската обител, съм изпратен в Германския манастир, метох на Зограф, за да изпълнявам тук службата на ефимерий. Можете да потърсите това писмо и при мен, и в Зографския манастир, а и в архива на Софийска митрополия.

Що се отнася до това, дали съм завършил с „тройки и четворки", както намеквате, то истината отново е малко по-различна. Всъщност съм завършил магистратура в Богословския факултет през 2011 г. с пълно отличие, като първенец на випуска, а впоследствие ми бе връчен и златен медал. Дипломата ми е серия А-2010 от СУ, номер 203164, ако желаете да я потърсите.

Това са фактите, проф. Янакиев, и за това никак не Ви прави чест, че стигате дотам да повтаряте някои форумни измислици, и дори да си съчинявате свои, само и само да опитвате да ме дискредитирате, а чрез мен - и православното учение, което аз с дълбока вяра защитавам. Но бъдете сигурен, че никакви обиди и клевети няма да ме отклонят, с Божия помощ, от избрания път.

И в заключение, искрено се моля Господ Иисус Христос да Ви насочи към Своята Истина и да Ви спаси.

Йеросхимонах Димитрий Зографски

22 юли 2016 г.,

Германски манастир „Св. Йоан Рилски",

 

метох на Зограф



послепис

за всички  православни християни - професор Калин Янакиев се оказва че дори не е точно богослов а философ по образование. Не че нещо ама много мътене на водата много врява и накрая не може да направи разлика между католицизъм и православие... Е в онази фондация едва ли има нужда от такива подробности.
елиана

Проф. дфн. Калин Тодоров Янакиев е български философ, богослов, културолог и политик. Преподавател във Философския факултет на СУ "Св. Климент Охридски" по средновековна култура, християнска философия, а също и във Философско-историческия факултет наПловдивския университет, както и вНАТФИЗ [1].

Калин Янакиев е главен редактор на списание Християнство и култура, издавано от фондация Комунитас (Червената къща) [2].
 

Академична кариера[редактиране | редактиране на кода]

Калин Янакиев завършва философия в Софийския университет през 1983 г., докторската му дисертация (1985) е на тема „Етиката на ранното християнство“ (критичен анализ на схващанията за греховността и вината) [1][3]. Старши научен сътрудник към БАН, II степен (1985), Доцент (1992) по философия с монографията Философско-религиозни размишления и Професор по философия (2006) с Три екзистенциално-философски студии. Злото. Страданието. Възкресението [1].

Специализира на тема Политическата философия на европейското Средновековие в Свободния университет в Берлин, Германия [1].

Член на Международното общество за изследвания на средновековната философия (SIEPM).

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD_%D0%AF%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%B8%D0%B5%D0%B2



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elianna
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1172980
Постинги: 1302
Коментари: 1089
Гласове: 610
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031