Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2016 04:30 - Св. великомъченица Христина † ок. 300 година
Автор: elianna Категория: Лични дневници   
Прочетен: 374 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.07.2016 04:39


image
Чества се на 24 юли

- Не ме наричай своя дъщеря. Нима не знаеш, че нося Христовото име, с което име не се е удостоил никой от нашия род? По име и по дела аз вече не съм от вашия род, а от Христовия; аз станах родственица на Христа - небесния Цар; аз съм Негова рабиня и дъщеря; Той е мой баща, майка и Господ!

- Голяма радост ще ми доставиш - отговорила светицата, - ако не ме наричаш своя дъщеря: защото ти си слуга на сатаната, а аз съм Христова рабиня, и вече не съм твоя дъщеря, защото мой Отец е моят Създател.

image

Св. великомъченица Христина Тирска

Тропар на мъченица, глас 4

Твоята агница, Иисусе Христина , зове с висок глас:
Тебе, Женихо мой, обичам, и Тебе като търся, страдая, и се съразпъвам, 
и се съпогребавам с Твоето кръщение и страдам заради Тебе, за да живея с Тебе. 
Но като жертва непорочна приеми ме с любов, пожертвала се за Тебе:
с нейните молитви, като милостив, спаси нашите души.

Св. великомъченица Христина Тирска
image
Кондак

Станала си като световидна гълъбица със златни криле 
и си полетяла към небесната висота, Христино честна: 
затова честваме твоя светъл празник, 
покланяйки се с вяра на честните ти мощи, 
източващи за всички божествено изцеление на душите и телата.


image

Св. великомъченица Христина и св.Александр Солунский

image
По молитвите на днес честваната Св. вмчца Христина, Господи Иисусе Христе, Сине Божий, помилуй и прости на нас грешните. Амин!

         



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elianna
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1183056
Постинги: 1302
Коментари: 1089
Гласове: 610
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930