Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2017 21:48 - молитва
Автор: elianna Категория: Лични дневници   
Прочетен: 400 Коментари: 0 Гласове:
1



image

 "Ще Те възлюбя, Владичице и Царице 

на небето и земята, и ще прославя преславното
Ти име сред народите; възхвалявайте Я, всички 
съкрушени по сърце, и Тя ще ви укрепи срещу всичките ви врагове; благодатта на утробата Ти е светлина за нас, Владичице, и от Тебе се храним с млякото на Твоята духовна сладост, и пак не се насищаме и я жадуваме.
Верни, потърсете и прославете Владичицата, защото Тя
е бърза помощница и ваша застъпница пред Бога; 
бъди, бъди наше прибежище, Преблагословена Майко на Христос, нашия Бог, понеже Ти си за верните дивна подкрепа; слава на Тебе, усърдна застъпнице на всички верни.
Чуй ни, Владичице, в скръбта ни и обърни майчинското Си лице към молитвите ни; не ни отхвърляй в страшния час на смъртта, но защити душата ни, когато се разделя с тялото; изпрати є мирен Ангел да я посрещне и да я опази невредима от злите духове; покажи є като милостив и снизходителен правосъдния Съдия на вековете, Който заради Твоето застъпничество да є дарува прошка на греховете и да я удостои с вечен покой заедно с Божиите избраници.
Боже мой, Боже мой, да ме помилва с щедростта Си Преблагословената Приснодева Мария и по Нейното небесно благословение да намеря вечно спасение.
Заради това и зова към Тебе, моя Владичице, през дните и нощите, да възлезе пред Тебе молитвата ми и Ти, Владичице, наклони ухото Си към моето моление. 
Враговете на душата ми ме търсят навсякъде, но съм защитен от силната Ти десница и под сянката на Твоята милост намерих сладък покой; слава на Тебе, незаспиваща моя Пазителко.

Към Твоето застъпничество и силна подкрепа прибягвам, 
Пречиста Владичице Богородице! Целият съм нечист: не опазих заповедите на Твоя Син и мой Бог и затова не смея нито да погледна с очите си към небето, защото тялото ми е покрито с язви от злите ми дела; нито ръцете си да издигна: защото са пълни с чуждо богатство;нито устата си да отворя за молитва: 
защото се слепнаха от зли думи. Нямам въздишки поради безчувствието си; обремених сърцето си с надменност; 
омрачих душата си с немилосърдие; тялото си отслабих с леност; нозете си препънах в камъка на сластолюбието;ушите 
си отворих да чуват суетни похвали;покрих лицето си с безсрамие; смрадта на делата ми изпълва ноздрите ми;
и целият съм като безплодно дърво или като празен храм, който всички бързат да напуснат.
Врагът на душата ми, дяволът, се крие в гнездото на сърцето ми, вижда ме неограден и иска да открадне малкото ми вяра, да ме свърже като пленник с веригите на греха и да ме принуди да върша неговата воля.
Затова не зная какво да правя:
Бог ме сътвори със свободна воля, но аз доброволно станах 
роб на беса на похотите и греховете ми се увеличиха повече от морския пясък. И сега как мога да моля моя Творец и Господ или как мога да се надявам да бъда помилван? 
доброволно оскверних плътта си и всеки час се отдавам на греховните си страсти;
плътта ми се оскверни от блуд, езикът ми е неудържим на срамни думи; целият се изпълних със смрадни помисли и с целия си ум се съпротивявам на Божия закон. И заради това тъгувам, и скърбя, и се опечалявам, и непрестанно припадам към милостта Ти, Владичице Богородице! не се гневи срещу мене, грешния, за да не завърши животът ми напразно;
но погледни, Владичице, към мене, унилия, и моли Родилия се от Тебе да не ме застигне участта на грешните. Защото Ти си Майка Божия и аз, Твоят раб, винаги се надявам на Тебе; моли за мене, Своя раб, Твоя Син и мой Бог, на Когото подобава слава с Отца и Светия Дух сега, и винаги, и във вечни векове. Амин.
Из "Богородичен Псалтир"




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elianna
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1183877
Постинги: 1302
Коментари: 1089
Гласове: 610
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930