Постинг
22.05.2017 03:24 -
Новата проповед на Протоиерей Ивайло Вутов
Всеки един от нас православните българи , гърци , сърби, румънци е свидетел на това , как през последните 27 години отново нашите балкански политици разпалват искрата на етническата омраза между православните ни народи. И почти никой политик не „сяда“ да прочете балканската ни история изпълнена с толкова много страдания , трагедии и мъка , че едва , когато попадаме под османско робство българи и гърци и сърби се сещаме да си подадем ръце за помощ. И нещо повече започваме да се сродяваме , да женим синовете и дъщерите си помежду си до такава степен в граничните ни райони , че е било почти невъзможно да се каже това село българско ли е или сръбско , гръцко ли е или българско. А , един наш историк точно преброява , че до турското робство нашите български царе са били оженени за 5 българки , 8 гъркини ( византийки) , 3 сръбкини , 1 унгарка , 2 влахкини , 2 рускини , 1 куманка , 1 французойка и 1 еврейка . От своя страна, за българки били женени сръбските крале Стефан Владислав , Стефан Урош II , Стефан Урош III и Стефан Душан , който на всичкото отгоре бил и наполовина българин по майчина линия. Затова днес на 22.05. отново ще си припомним за романтичната , но и трагично завършила любов между сръбският княз Иван-Владимир и дъщерята на българският цар Самуил , Теодора – Косара ( чиято майка е византийката Агата от гр. Лариса ). Накратко , след падането на източна България във византийските ръце и убийството на всички български царски наследници начело на българското Царство с центрове в Преспа , Охрид , София , Видин , Белград застава цар Самуил . И при един от своите военни походи към Адриатическо море , цар Самуил пленил сръбският княз на Черна гора , Иван ( Йоан ) – Владимир и го хвърлил в затвора докато завърши похода си към гр. Драч . И точно там в затвора дъщерята на цар Самуил срещнала за пръв път младият княз и се влюбила в него. В резултат на тази романтична любов между българка и сърбин , цар Самуил освободил княза и го оженил за дъщеря си , след това върнал в неговото княжество св. Иван- Владимир давайки му пълна свобода. Но , за нещастие след трагичната смърт на цар Самуил и предателското убийство на сина му Гаврил-Радомир на българският престол седнал убиеца на Гаврил , братовчеда му Иван-Владислав през 1015 г. За да се предпази от претенциите на Теодора – Косара , към българският престол , с лъжливи клетви и обещания Иван-Владислав примамил да дойде при него , св. Иван - Владимир и го убил . Тялото на мъртвият княз било предадено в ръцете на неговата млада съпруга Теодора , след като започнали да се случват множество чудеса от светите мощи и тя го погребала в неговите владения. От любовта между Иван-Владимир и Теодора-Косара се родила единствена дъщеря , която се омъжила за Стефан Воислав (на сръбски: Stefan Vojislav , който бил княз на Дукля, управлявал самостоятелно през 1040-1043 година , основоположник на династията Воиславлевичи.). А след падането на цяла България под византийско управление младата вдовица Теодора – Косара се замонашва и умира в манастира , в чиято църква е погребан св. Иван - Владимир Мироточивий , Чудотворец ( цар български , княз сръбски според древните летописи ). Днес , когато отново попаднете на поредната национална шумотевица за война срещу Сърбия , православни българи , отидете в храма „ Св. Неделя“ в София застанете пред раклата със светите мощи на сръбският крал Стефан Урош II (1282-1321) и си задайте въпроса : - Какво е накарало един сръбски Божии светец и Крал да позволи , светите му Мощи да бъдат донесени в гр. София ?- отговора е само един , нашата обща православна вяра и Църква , в която всички ние гърци , българи и сърби сме братя в Господа ! Амин.++++++Продължаваме с забравените западно-православни светци : Св. АНАТАЛОН [лат. Anatalon] (I в.), (пам. зап. 24 или 25 септ.), еп. Медиоланский ( гр.Милано). По произход грък , А. бил спътник на св ап. Варнава , заедно с когото проповядвал християнството в Медиолане ( гр. Милано, Италия). Съгласно житието на А., св. ап. Варнава , главата на Църквата , основана от тях в Милано ( Медиолан ), изпратил А. на проповед в гр. Бриксия (съвр. гр. Брешиа), а после св. ап. Варнава поставил св. Анаталон , като глава ( Епископ) на Миланската , така и на Брешианската Църкви .Но, в миланските епископски списъци именно А. е назован , като пръв еп. Медиолански ( Милански) . Светеца се почита като мъченик и изповедник . Мощите на св. Анаталон се покоят в катедралният събор в град Брешиа. ( Православная енциклопедия-2000 г.)
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 610
Блогрол
1. православна младеж
2. християнски автори - аутсайдери
3. посрещане на изгрева на брега на морето
4. православието
5. православие
6. пловдивска митрополия
7. Православни електронни книги в четири формата
8. старецът Паисий
9. аудиобиблия
10. за нашите покойници
11. православни книги за теглене
12. клипове за брака, похотта и въпроси за брака
13. клипове - подвигът на брака. какво е прелюбодеяние
14. клипове - когато мъж и жена се влюбят Бог им дава кредит
15. Православен молитвослов
16. православен свят
17. милостив
18. покаяние
19. Възкресение Христово - страничка от Света Гора
20. Подготовка за пълна, чистосърдечна изповед
21. православни будители
2. християнски автори - аутсайдери
3. посрещане на изгрева на брега на морето
4. православието
5. православие
6. пловдивска митрополия
7. Православни електронни книги в четири формата
8. старецът Паисий
9. аудиобиблия
10. за нашите покойници
11. православни книги за теглене
12. клипове за брака, похотта и въпроси за брака
13. клипове - подвигът на брака. какво е прелюбодеяние
14. клипове - когато мъж и жена се влюбят Бог им дава кредит
15. Православен молитвослов
16. православен свят
17. милостив
18. покаяние
19. Възкресение Христово - страничка от Света Гора
20. Подготовка за пълна, чистосърдечна изповед
21. православни будители